XIV NOCTURNA CLÀSSIC RAL·LI
Vilafranca del Penedès
28 Març 2015
Vilafranca del Penedès
28 Març 2015
-RESULTATS
-VIDEO 1
-VIDEO 2
-MES FOTOS
-RECORREGUT
Ajustada victòria de Pallí-Buscarons a la
primera Nocturna a Vilafranca del Penedès
Lluís Pallí i Guillem Buscarons (Innocenti Mini
Cooper) s'han imposat a la 14a edició de la Nocturna Clàssic Ral·li, la primera
celebrada a Vilafranca del Penedès i que ha estat marcada per una gran
afluència de públic tant en els trams com en els reagrupaments. Els guanyadors
han acumulat 30,1 punts, només quatre dècimes menys que José Mª Álvarez i Rubén
Fontrodona (VW Golf) i amb 3,5 d'avantatge sobre els tercers ocupants del podi,
José Manuel López i Josué Sánchez (VW Scirocco). La nota destacada de la
jornada ha estat la setena posició absoluta dels vencedors en la categoria de
motos, Jordi Martí i Xavier Tibau, que han totalitzat 44,1 punts al manillar de
sengles Honda Africa Twin. En el grup A, clar triomf del BMW de Ramón Martí i
Ramón Santamaria (65 punts).
La 14a edició de la Nocturna Clàssic Ral·li ha
arrencat a l’Auditori de Vilafranca del Penedès sota una meteorologia de
postal. Un cel clar i temperatura de 26ºC han acompanyat la cerimònia de
sortida per als 71 participants que finalment han afrontat la competició. Els
primers a fer-ho han estat els tres equips de motos, categoria que s'estrenava
en aquesta prova i que reunia a tres parelles de participants al manillar de
models diametralment oposats: Honda Africa Twin, BMW R80 T i Montesa Impala.
Als totes les tripulacions inscrites els esperava un llibre de ruta desconegut,
amb un total de 355 km i 13 trams repartits en tres seccions, la darrera de les
quals en format Montecarlo.
El desenvolupament competitiu de la Nocturna no
ha trigat a seleccionar a un quintet d'aspirants al triomf, format pel Porsche
911 del Nenas Team, que integren Tere Armadans i Anna Vives; el Volkswagen
Scirocco de José Manuel López i Josue Sánchez, el VW Golf de José María Álvarez
i Rubén Fontrodona, l’Innocenti Mini Cooper de Lluís Pallí i Guillem Buscarons
i el Lancia Beta de Carles Fortuny i Carles Jiménez. Aquests últims comandaven
la classificació en el primer reagrupament, que concloïa després de quatre
trams a l’Auditori de Vilafranca, el mateix punt en el qual s'havia donat la
sortida. La tripulació del Lancia acumulava 8 punts, pels 8,3 dels seus
perseguidors més immediats, les tripulacions del Mini i el Golf. No alteraria
el guió el segon bucle del recorregut, amb final a la propera localitat de Sant
Martí Sarroca, i que els primers classificats provisionals han cobert amb 17,4
punts, igualats amb Sánchez-López i amb menys d'un punt sobre Pallí-Buscarons
(18) i 1,5 punts per davant d'Álvarez i Fontrodona (18,9). Més despenjat el
Nenas Team, que ha caigut fins el cinquè lloc després de ser penalitzat amb 3,8
punts al tram de l’Avellà.
Malgrat això, la veritable història de la
carrera s'escriuria en el darrer sector, el més llarg del dia, amb cinc trams,
El Foix, Els Pobles, Querol, La Llancuna i Pla de Manlleu, i que seguia el
format Montecarlo. El bucle nocturn ha començat a descartar candidatures,
començant pel fins llavors capdavanters, el Lancia Beta de Carles Fortuny i
Carles Jiménez, descavalcat de tota opció de triomf després d'una penalització
de 6,7 punts en el pas per Pobles. Ha heretat el lideratge el Scirocco de José
Manuel López i Josué Sánchez, que gaudia de més de 3 punts d’avantatge abans de
l'inici de l'últim tram de la competició, en el qual un càstig de 8,1 punts ha
acabat per relegar-los al tercer lloc final. Més regular ha estat l'actuació de
Lluís Pallí i Guillem Buscarons, i els andorrans José María Álvarez i Rubén
Fontrodona, que han viscut un intens cos a cos per acabar dilucidant per només
quatre dècimes (30,1 contra 30,5), i en aquest ordre, la 14a edició de la
Nocturna. Fortuny i Jiménez han estat quarts, i Vives i Armadans han tancat el
top cinc.
Fora dels duels per la classificació absoluta,
la veritable sensació de la prova han estat les dues Honda Africa Twin de
Xavier Tibau i Jordi Martí. Els vencedors en motos han brillat amb llum pròpia
en la general, escalant fins un excel·lent setè lloc, amb 44,1 punts. En la
seva categoria, han tancat el podi honorífic, per aquest ordre, les Impala dels
seus companys d'equip, Susanna Permanyer i Oriol Nubiola, amb 218,9 punts, i la
parella de BMW R80 ST d'Edgar Mercader i Josep Cardona, amb 640,4, després
d'una fase definitiva del ral·li marcada per alguns problemes amb els
instruments de navegació.
En el grup A, clara victòria del BMW 320i de
Ramón Martí i Ramón Santamaría, que han finalitzat el recorregut amb 65 punts i
en un destacat 18è lloc de la general. Els han acompanyat en el calaix Josep
Maria Gonález i Jordi Dachs (VW Golf GTi), amb 165,7 punts, i Jordi Verdaguer i
Sílvia Verdaguer (Seat Panda 40), que han acumulat 170,3.
La prova ha gaudit d’un impressionant final al
centre de Vilafranca del Penedès, on s'han reunit més de mil persones per
admirar i saludar a les 69 tripulacions supervivents, entre elles el Citroën
Stromberg de 1954 de Francisco Munné i Xavier Ferrer, el model més antic de la
llista d'inscrits. La propera cita de la Copa Catalana de Ral·lis de
Regularitat per a Vehicles Històrics queda fixada per al proper 30 de maig a La
Garrotxa, amb motiu de l’11è Rally Clàssic dels Volcans.