lunes, 12 de enero de 2015

XIV NOCTURNA CLÀSSIC RAL·LI

XIV NOCTURNA CLÀSSIC RAL·LI
Vilafranca del Penedès
28 Març 2015









-RESULTATS

-VIDEO 1

-VIDEO 2

-MES FOTOS

-RECORREGUT

Ajustada victòria de Pallí-Buscarons a la primera Nocturna a Vilafranca del Penedès

Lluís Pallí i Guillem Buscarons (Innocenti Mini Cooper) s'han imposat a la 14a edició de la Nocturna Clàssic Ral·li, la primera celebrada a Vilafranca del Penedès i que ha estat marcada per una gran afluència de públic tant en els trams com en els reagrupaments. Els guanyadors han acumulat 30,1 punts, només quatre dècimes menys que José Mª Álvarez i Rubén Fontrodona (VW Golf) i amb 3,5 d'avantatge sobre els tercers ocupants del podi, José Manuel López i Josué Sánchez (VW Scirocco). La nota destacada de la jornada ha estat la setena posició absoluta dels vencedors en la categoria de motos, Jordi Martí i Xavier Tibau, que han totalitzat 44,1 punts al manillar de sengles Honda Africa Twin. En el grup A, clar triomf del BMW de Ramón Martí i Ramón Santamaria (65 punts).

La 14a edició de la Nocturna Clàssic Ral·li ha arrencat a l’Auditori de Vilafranca del Penedès sota una meteorologia de postal. Un cel clar i temperatura de 26ºC han acompanyat la cerimònia de sortida per als 71 participants que finalment han afrontat la competició. Els primers a fer-ho han estat els tres equips de motos, categoria que s'estrenava en aquesta prova i que reunia a tres parelles de participants al manillar de models diametralment oposats: Honda Africa Twin, BMW R80 T i Montesa Impala. Als totes les tripulacions inscrites els esperava un llibre de ruta desconegut, amb un total de 355 km i 13 trams repartits en tres seccions, la darrera de les quals en format Montecarlo.

El desenvolupament competitiu de la Nocturna no ha trigat a seleccionar a un quintet d'aspirants al triomf, format pel Porsche 911 del Nenas Team, que integren Tere Armadans i Anna Vives; el Volkswagen Scirocco de José Manuel López i Josue Sánchez, el VW Golf de José María Álvarez i Rubén Fontrodona, l’Innocenti Mini Cooper de Lluís Pallí i Guillem Buscarons i el Lancia Beta de Carles Fortuny i Carles Jiménez. Aquests últims comandaven la classificació en el primer reagrupament, que concloïa després de quatre trams a l’Auditori de Vilafranca, el mateix punt en el qual s'havia donat la sortida. La tripulació del Lancia acumulava 8 punts, pels 8,3 dels seus perseguidors més immediats, les tripulacions del Mini i el Golf. No alteraria el guió el segon bucle del recorregut, amb final a la propera localitat de Sant Martí Sarroca, i que els primers classificats provisionals han cobert amb 17,4 punts, igualats amb Sánchez-López i amb menys d'un punt sobre Pallí-Buscarons (18) i 1,5 punts per davant d'Álvarez i Fontrodona (18,9). Més despenjat el Nenas Team, que ha caigut fins el cinquè lloc després de ser penalitzat amb 3,8 punts al tram de l’Avellà.

Malgrat això, la veritable història de la carrera s'escriuria en el darrer sector, el més llarg del dia, amb cinc trams, El Foix, Els Pobles, Querol, La Llancuna i Pla de Manlleu, i que seguia el format Montecarlo. El bucle nocturn ha començat a descartar candidatures, començant pel fins llavors capdavanters, el Lancia Beta de Carles Fortuny i Carles Jiménez, descavalcat de tota opció de triomf després d'una penalització de 6,7 punts en el pas per Pobles. Ha heretat el lideratge el Scirocco de José Manuel López i Josué Sánchez, que gaudia de més de 3 punts d’avantatge abans de l'inici de l'últim tram de la competició, en el qual un càstig de 8,1 punts ha acabat per relegar-los al tercer lloc final. Més regular ha estat l'actuació de Lluís Pallí i Guillem Buscarons, i els andorrans José María Álvarez i Rubén Fontrodona, que han viscut un intens cos a cos per acabar dilucidant per només quatre dècimes (30,1 contra 30,5), i en aquest ordre, la 14a edició de la Nocturna. Fortuny i Jiménez han estat quarts, i Vives i Armadans han tancat el top cinc.

Fora dels duels per la classificació absoluta, la veritable sensació de la prova han estat les dues Honda Africa Twin de Xavier Tibau i Jordi Martí. Els vencedors en motos han brillat amb llum pròpia en la general, escalant fins un excel·lent setè lloc, amb 44,1 punts. En la seva categoria, han tancat el podi honorífic, per aquest ordre, les Impala dels seus companys d'equip, Susanna Permanyer i Oriol Nubiola, amb 218,9 punts, i la parella de BMW R80 ST d'Edgar Mercader i Josep Cardona, amb 640,4, després d'una fase definitiva del ral·li marcada per alguns problemes amb els instruments de navegació.

En el grup A, clara victòria del BMW 320i de Ramón Martí i Ramón Santamaría, que han finalitzat el recorregut amb 65 punts i en un destacat 18è lloc de la general. Els han acompanyat en el calaix Josep Maria Gonález i Jordi Dachs (VW Golf GTi), amb 165,7 punts, i Jordi Verdaguer i Sílvia Verdaguer (Seat Panda 40), que han acumulat 170,3.


La prova ha gaudit d’un impressionant final al centre de Vilafranca del Penedès, on s'han reunit més de mil persones per admirar i saludar a les 69 tripulacions supervivents, entre elles el Citroën Stromberg de 1954 de Francisco Munné i Xavier Ferrer, el model més antic de la llista d'inscrits. La propera cita de la Copa Catalana de Ral·lis de Regularitat per a Vehicles Històrics queda fixada per al proper 30 de maig a La Garrotxa, amb motiu de l’11è Rally Clàssic dels Volcans.