jueves, 5 de enero de 2017

XVI NOCTURNA CLÀSSIC RAL·LI

XVI NOCTURNA CÀSSIC RAL·LI
1 ABRIL 2017


El passat 1 d'abril es va disputar la XVI Nocturna Clàssic Ral·li. La localitat de Roda de Ter va repetir com a base del ral·li en aquesta prova organitzada per la secció esportiva del Clàssic Motor Club del Bages. Aquesta edició va tornar a superar el rècord d'inscrits de l'any passat i va ser una de les més atapeïdes en la classificació final.
Després de les pertinents verificacions tècniques i administratives, els 103 cotxes i dos equips de motos van prendre la sortida des de la localitat osonenca per recórrer un total de 355 quilòmetres dels quals, 239 van ser de pura regularitat i repartits en 13 trams cronometrats.
La primera secció es dividia en cinc trams cronometrats, sent el TR2 Costa dels Gats el més llarg del matí, amb gairebé 24 quilòmetres. Les previsions meteorològiques per dissabte es van complir i durant els 160 quilòmetres de la secció es va passar d'un sol intens a una forta tempesta que acabo en una intensa pedregada deixant les carreteres molt delicades per a la conducció, així i i tot els participants s'ajustaven bé els seus equips de mesurament i això es traduïa en uns bons resultats parcials. Després de la disputa del tram de Vilaredes, els equips van arribar a Súria, on es va realitzar el primer reagrupament de la jornada per menjar i descansar. Les classificacions provisionals estaven molt ajustades i participants de les diferents categories optaven a les primeres places.
Després d'un curt enllaç des del control horari de Súria, es va disputar la primera especial de la tarda, Salo, a la qual li van seguir els mítics trams de la Nocturna, Pins i Les Maioles. Les carreteres mullades i la pluja que reapareixia de tant en tant va afegir un plus de dificultat per complir les mitjanes, encara que als primers classificats semblar no importar-molt pels resultats que tornaven a marcar i comprovar personalment a Sant Joan de Vilatorrada, on es va realitzar el segon reagrupament.
La tercera secció del ral·li, arrenco amb la disputa del tram més llarg de la jornada, El Mujal, de 46,64 quilòmetres. Aquesta última secció es va dividir en quatre especials, sent els trams mundialistes d'Alpens i la Trona els que van tancar aquesta edició de la Nocturna. L'última especial va ser "power stage" i va definir la classificació final, encara que només cinc segons van separar el primer i cinquè clasificado.Un total de 89 equips van arribar fins a Roda de Ter, on es va realitzar el lliurament de premis i el sopar fi de ral·li.
Els Youngtimers (cotxes fabricats entre el 85 i el 89) van copar les primeres posicions de la general, Josep Morlans i Oscar Quiles (Renault 5) van ser els guanyadors del ral·li, seguits per Josep Pla i Andreu Ferrer (VW Golf) i com tercers, Carles Jiménez / Toni Moragas (Renault 5). En la categoria de Clàssics (cotxes fabricats entre el 75 i el 84), l'equip andorrà format per José Mª Álvarez i Rubén Fontrodona (VW Golf) van ser els millors, Antoni Peracaula i Ramon Ferres (BMW 318) van quedar segons seguits del Kadett de Jordi Danes i Jordi Vilaseca. Entre els Històrics (cotxes fabricats abans del 74), Jaume Llopis i Miquel Molist (Renault 12) van ser els vencedors, seguits a força distància per Daniel Blancafort i Joan Grane (Seat 124) i completant el podi de la categoria Marti Geis i Cristina Geis (BMW 2002). Entre les motos, Marc Matavaques i Toni Grau (Yamaha) va ser l'equip vencedor.